وبلاگ شخصی ایمان غیاثی

چرک نویس یک خبرنگار

وبلاگ شخصی ایمان غیاثی

چرک نویس یک خبرنگار

نوشته یک دوست ...

روایتی از جهاد دولت در جنوب استان کرمان 

هفته دولت

خسته‌ام از این همه آمارهای تکراری که خبرنگارها مدام از زیر و روی دولت می‌دهند.

با خودم فکر می‌کنم اینطور نوشتن‌ها از دولت جز یک مشت پر کردن الکی فضای بیگناه نت، هیچ خاصیت دیگری ندارد.

باید خبرنگارها چشم‌هایشان را بشویند. نوشتن این قبیل گزارش‌ها و خبرها حتما باید جور دیگری باشد.

در واقع باید به گونه‌ای باشد که هر سه ضلع اخبار هفته دولت‌ (مردم، خبرنگار،‌ دولت) بتوانند حرف همدیگر را بفهمند و هرکس سهم خود را از این فهمیدن بردارد. اینکه مثلا دولت در فلان قسمت از کشور ۷۳۹ پروژه با اعتبار فلان مقدار ریال را می‌خواهد افتتاح کند، باور کنید خبرش می‌تواند در زمره ثقیل‌ترین اخبار دنیا باشد. توانستم حرف را بگویم... 

 http://oj.blogfa.com/

نظرات 1 + ارسال نظر
. دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:01 ق.ظ

یک سووال از مسئولین
چرا خبرنگاران رسانه های گروهی باید برای داشتن یک کارت خبرنگاری با هزاران مشکل روبرو باشند و اگر هم دوره های مقدماتی و تکمیلی را با موفقیت پشت سر بگذارند یک کارت با اعتبار دو ساله به آنها داده می شود که هیچ ارزشی هم ندارد اما در باشگاه خبرنگاران کرمان به راحتی با یک دوره یک ماهه و در شش جلسه کلاس خبرنگاری تشکیل می شود و هر کس در هر گروه سنی و با هر تحصیلاتی به راحتی با پرداخت مبلغی پول می تواند در این کلاسها شرکت کند و خود را به عنوان خبرنگار معرفی کند.
آیا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ نظارتی ندارد.
چرا هر شخصی به راحتی باید خود را خبرنگار بداند در حالی که خبرنگاران و روزنامه نگاران کرمانی با توجه به اینکه با بدست آوردن سالها تجربه و مهارت در روزنامه های مختلف کار می کنند و از هیچ گونه امکانات و مزایایی هم برخوردار نیستند آیا درست است هر فردی وارد حیطه مبطوعات شود.
از استاندار محترم ، مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهیم اجازه ندهند آقای احمدی مسئول باشگاه خبرنگاران جوان کرمان فقط با گرفتن 30 هزار تومان یک ماهه 30 – 40 نفر خبرنگار را با مدرک جعلی وارد حرفه شریف خبرنگاری و روزنامه نگاری نماید.
با تشکر
جمعی از خبرنگاران و روزنامه نگاران استان کرمان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد